du kan fa en hyfsad karra, utan tak, for $1000, latt. formodligen varken vacker eller fullt funktionsduglig, men tillrackligt for att ta sig runt landet, salange du inte pressar 1000 miles om dan.
och kom ihag, nu snackar vi ingen Lexus Roadster, utan formodligen en gammal chrysler lebaron med hal i taket, trasiga fonsterhissar, och utan air och cruise.
sjalv anvander jag:
AutoTrader.com - Buy Used Cars, New Cars, Sell a Car, Find Car Dealers
http://www.usedcars.com
nar du hittat jyste karra kollar du i Kelly Blue book om priset verkar alright. du kan du aven fa en ide om hur mycket du kan salja skiten for nar du ar fardig:
New Car Prices, Used Car Prices, Blue Book Value, Car Reviews - Official Kelley Blue Book Site
Tank dock pa att om du ska kora "over" rockymountains duger inte vilken skitskorv som hellst. vi snackar milslanga, branta uppfor/nerfors backar. Kanner manga som brannt bade motor och bromsar dar.
Dock korde jag sjalv igenom hela skiten i en rostig 1992 Dodge Dynasty for nagra manader sen. Inga problem alls, sa omojligt ar det inte.
Kan aven upplysa att bergningsbil kostar ca $60 i grund avgift + sen en tim/miles taxa som gar att jamfora med svenska taxibilar (fick motorstop mitt pa Golden Gate bron och blev bergad till en verkstad i Sausalito. javligt pinsam historia)
Du borde du skaffa en service som heter "Roadside Rescue". Detta innebar att vad an hander med din bil, motorstop, soppatorsk, punktering, you name it, ser dom till att du far gratis hjalp till narmaste verkstad. Allt du behover gora ar att ringa ett 1-888 nummer och ge ditt kontonummer och vart du ar, sa skoter dom resten. har sjalv denna service, kostar mig $4 i manaden, och kan anvandas 24/7 aret runt. kolla pa internet och se om du kan anmala dig.
att laga bilen kan vara bade dyrt och billigt, men om karran bara kosta $1000 kan du ju lika garna skrota skiten och ta en Grayhound om det blir for dyrt att fixa den om den gar sonder.